ANWB Private Lease

Uitdagingen

Voor dit project zien we de volgende uitdagingen.

Gebruikers uitdagingen

Offerte aanvragers gebruiksvriendelijke, begrijpelijke en duidelijke user flow bieden die makkelijk en snel te voltooïen is.
Aanvragers een offerteaanvraag ervaring bieden die consistent is aan de ANWB website.
Gebruikers op alle devices een goede online ervaring bieden.

Business uitdagingen

Uitbreiden van het aantal voltooïde offerte aanvragen.

Zal ik je meer vertellen over dit project?

Neem contact op met UX designer David Efdé.

Vragen?

Bel 06 2239 7706,
mail david@nethead.nl, of
gebruik e-mail formulier

Bezoek de website

Aanpak

1

Ideeën en schetsen

Het creatieve proces op gang brengen werkt bij mij vaak het beste met schetsen. Gewoon analoog met stift en papier. Schetsen helpen mij om de opzet van de lay-out te onderzoeken en zaken niet over het hoofd te zien. Schetsen zijn snel gemaakt en kunnen meteen gebruikt worden voor een eerste discussie over verbeteringen. En het is prettig om te starten met iets dat niet digitaal is. Ten slotte is de gebruikerservaring zelf ook niet digitaal.

spacer

Aanpak

2

Gebruikersonderzoek

De logische volgende stap in het UX design van de Private Lease offerte aanvraag zou een usability test zijn met een prototype van de offerte aanvraag pagina’s.
Wegens tijdgebrek heb ik deze echter zelf niet opgezet. Na ruim een jaar voor de ANWB gewerkt te hebben was ik toe aan een nieuwe UX uitdaging. Maar ik ga ervanuit dat mijn opvolger deze taak op zich neemt. Bij de ANWB hebben ze trouwens intern een prachtig UX lab voor het uitvoeren van gebruikersonderzoek.

spacer

Designvoorstellen

3

Stap 1 aanvraag

Met name de eerste stap in een online proces moet makkelijk uit te voeren zijn. Is de gebruiker eenmaal op weg geholpen dan kunnen moeilijkere taken van hem gevraagd worden. Stap 1 bestaat o.a. uit het kiezen van een kleur, opties en accessoires.

spacer

Designvoorstellen

4

Stap 2 aanvraag

In de tweede stap kiest de gebruiker de looptijd van zijn private lease contract en het aantal kilometers dat hij per jaar gaat rijden.

spacer

Designvoorstellen

5

Stap 3 aanvraag

Is de gewenste auto plus opties gekozen dan moeten de persoonlijke gegevens ingevuld worden. Indien gebruiker al een ANWB account heeft of een ANWB lidmaatschap dan scheelt dat een hoop invulwerk.

spacer

Designvoorstellen

6

Laatste stap aanvraag

De laatste stap is een overzicht van de offerte aanvraag. Om te controleren of alles correct is gekozen en ingevuld.

spacer

Gebruikersresultaten

Sterke verbetering van de multi-device gebruikerservaring. Met name op mobiel kunnen gebruikers veel beter uit de voeten met de offerte aanvraag.

Business resultaten

Mobiele conversie stijgt met 40%
Totale conversie (desktop, tablet, mobiel) stijgt met 6%
ANWB Private Lease online propositie + bestelproces wordt door WUA (Digital Experience Benchmarking) als beste 2018 beoordeeld en ontvangt prestigieuze WUA Award

Zal ik je meer vertellen over dit project?

Neem contact op met UX designer David Efdé.

Vragen?

Bel 06 2239 7706,
mail david@nethead.nl, of
gebruik e-mail formulier

Bezoek de website