Nethead
MENU
  • Over mij
  • Diensten
    • UX design
    • UI design
    • Conversie optimalisatie
    • UX-scan webshop
    • UX-scan website
    • Gebruikersonderzoek
    • UX optimalisatie
    • UX strategie
    • Conversie optimalisatie consultant
  • Werk
    • Portfolio
    • Klantenlijst
  • Reviews
  • Blogs
  • Contact

Home Blogs

Het verschil tussen conversie optimalisatie en UX design

Gepubliceerd door David Efdé op 10 september 2020

Het verschil tussen conversie optimalisatie en UX design

Kun jij je nog herinneren hoe krakkemikkig de gebruikerservaring van veel webshops, pakweg 10 a 15 jaar geleden, was?
Dat is inmiddels aardig veranderd. Door met name de grote spelers in het huidige e-commerce landschap beginnen online consumenten steeds hogere eisen te stellen aan webshops. 

Lees verder
0

Online gebruikersonderzoek, hoe werkt dat?

Gepubliceerd door David Efdé op 14 oktober 2019

Online gebruikersonderzoek, hoe werkt dat?

Online gebruikersonderzoek – ook wel usability testing genoemd – is een methode om inzicht te krijgen in hoe online gebruikers jouw website (of applicatie, webshop, native app, enzovoort) ervaren. Uit wetenschappelijk onderzoek* blijkt dat je slechts een klein aantal (5) respondenten nodig hebt om inzicht te krijgen in een groot deel (85%) van de knelpunten in je website. 

Lees verder
0

Verbeter de user experience van je website met deze 5 tips

Gepubliceerd door David Efdé op 4 februari 2019

Verbeter de user experience van je website met deze 5 tips

User experience, ook wel afgekort tot UX (of gebruikerservaring in het Nederlands): iedereen heeft het erover. Maar wat UX design precies inhoudt, is voor veel mensen nog vaag. Iets wat misschien ook wel een beetje in stand wordt gehouden door de UX community zelf, met vakjargon dat alleen door insiders te begrijpen is.

Lees verder
0

Marketing en UX design: samen door een bocht?

Gepubliceerd door David Efdé op 9 juli 2018

Marketing en UX design: samen door een bocht?

Als UX designer werk ik bij opdrachtgevers vaak samen met marketing professionals. Regelmatig ervaar ik dan een zeker spanningsveld tussen marketing aan de ene kant en UX design aan de andere kant. Deze ervaring inspireerde mij om deze blog te schrijven.

Lees verder
2

Waarom de user experience (UX) van Ikea mij frustreert

Gepubliceerd door David Efdé op 25 maart 2018

Waarom de user experience (UX) van Ikea mij frustreert

Ik moest laatst naar Ikea, want we wilden meer spullen in de keuken kunnen ophangen. Stang ‘Grundtal’ is dan precies wat je nodig hebt. Met het hele gezin wurmden we ons door de zondagmiddagmenigte op zoek naar de bewuste stang.

Lees verder
9

Soms heeft het géén zin om een UX designer in te schakelen

Gepubliceerd door David Efdé op 14 november 2017

Soms heeft het géén zin om een UX designer in te schakelen

Laatst ging ik op gesprek bij een potentiële opdrachtgever. In de vacature had ik gelezen dat ze een freelance UX designer zochten. Iemand die ze kon helpen bij de ontwikkeling van een applicatie voor zorgconsumenten. Ik reisde dus af naar Den Haag

Lees verder
6

Hoe Gall & Gall je met UX verleidt tot online wijn kopen

Gepubliceerd door David Efdé op 18 oktober 2017

Hoe Gall & Gall je met UX verleidt tot online wijn kopen

Soms kom je terecht op een website waar alles klopt. Bij elke actie die je uitvoert, krijg je precies de juiste vervolgschermen gepresenteerd. Alles voelt logisch aan en je bezoek verloopt zelfs zo soepel dat je er een goed gevoel van krijgt.

Lees verder
4

5 meestgemaakte fouten bij het design van mkb-websites

Gepubliceerd door David Efdé op 16 september 2016

5 meestgemaakte fouten bij het design van mkb-websites

Vol goede moed beginnen kleine en middelgrote bedrijven en organisaties aan het design van een nieuwe website. Maar aan het einde van de rit vallen de online resultaten nog weleens tegen. 

Lees verder
9

Wanneer moet ik een UX designer inschakelen?

Gepubliceerd door David Efdé op 11 juli 2016

Wanneer moet ik een UX designer inschakelen?

Steeds meer middelgrote mkb-bedrijven weten van het bestaan van UX design. Maar wat een UX designer precies doet en wat het verschil is met een ‘gewone’ websiteontwerper, is niet altijd duidelijk.

Lees verder
12

Ik gebruik cookies om het gebruik van mijn website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren.

Nethead
Johan Huizingalaan 763a
1066 VH Amsterdam (B. Amsterdam, gebouw B.01)
06 2239 7706
david@nethead.nl

Ik ben lid van:

  • Home
  • Werk
  • Klantenlijst
  • Over mij
  • Diensten
  • Blogs
  • Contact
  • Cookies
  • UX design
  • UI design
  • Conversie optimalisatie
  • UX-scan webshop
  • UX-scan website
  • Gebruikersonderzoek
  • UX optimalisatie
  • UX strategie
  • UX design Amsterdam
  • Conversie optimalisatie consultant
  • UX designer inhuren