Eenvoudiger en makkelijker online voorraadbeheer voor ziekenhuizen

Eenvoudiger en makkelijker online voorraadbeheer voor ziekenhuizen

Product en gebruikersscenario's leren kennen

Het gaat hier om een gecompliceerd digitaal product, de procedures in ziekenhuizen zijn ingewikkeld en de productexperts en gebruikers zijn uitsluitend middels videocall in het Engels te spreken.

Het vaststellen van de gebruikersprocessen en de gehele zakelijke context is ons doel voor de 1e week.

beeld: Irwan

spacer

Uitwerken prototype

Met de kennis die we vergaard hebben en onze eigen ideeën over verbetering van gebruikersprocessen maken we een prototype voor het nieuwe design.

Om snel en efficiënt te werken gebruiken we hiervoor een low-fi tool zoals Balsamiq. Hiermee zijn we in beperkte tijd in staat om onze ideeën tastbaar te maken. Het maakt de interne discussie met het team van Mirabeau en stakeholders ook een stuk makkelijker.

spacer

Validatie bij eindgebruiker

Om te toetsen in hoeverre onze ideeën aansluiten bij die van de eindgebruikers doen we een usability test met een beperkt aantal respondenten uit de doelgroep.

Dit levert waardevolle inzichten op hoe we het design nog duidelijker, bruikbaarder en gewilder kunnen maken.

beeld: Mimi Thian

spacer

Visual design uitgaande voorraad

Nu we weten hoe we gebruikers het beste kunnen faciliteren starten we met de visual designs. Dit design moet uiteraard binnen de bestaande stijl passen maar mag qua look & feel wel stevig gemoderniseerd worden.

Hiernaast de user interface voor het registeren van ingaande voorraad.
Deze kan zowel handmatig als met een handscanner ingeboekt worden.

Design: Mark Luijkx

spacer

Visual design gebruikersbeheer

Elke ziekenhuis heeft zijn eigen gebruikersbeheer en gebruikers hebben verschillende rechtenniveau’s. Voor beheerders moeten gebruikers eenvoudig te vinden zijn en moeten er vervolgens gegevens aangepast kunnen worden.

Hiernaast de user interface voor het beheren van gebruikers

Design: David Efdé

spacer