Eenvoudiger online voorraadbeheer voor ziekenhuizen

Product en gebruikersscenario's leren kennen
Het gaat hier om een gecompliceerd digitaal product, de procedures in ziekenhuizen zijn ingewikkeld en de productexperts en gebruikers zijn uitsluitend middels videocall in het Engels te spreken.
Het vaststellen van de gebruikersprocessen en de gehele zakelijke context is ons doel voor de 1e week.
beeld: Irwan

Uitwerken prototype
Met de kennis die we vergaard hebben en onze eigen ideeën over verbetering van gebruikersprocessen maken we een prototype voor het nieuwe design.
Om snel en efficiënt te werken gebruiken we hiervoor een low-fi tool zoals Balsamiq. Hiermee zijn we in beperkte tijd in staat om onze ideeën tastbaar te maken. Het maakt de interne discussie met het team van Mirabeau en stakeholders ook een stuk makkelijker.

Validatie bij eindgebruiker
Om te toetsen in hoeverre onze ideeën aansluiten bij die van de eindgebruikers doen we een usability test met een beperkt aantal respondenten uit de doelgroep.
Dit levert waardevolle inzichten op hoe we het design nog duidelijker, bruikbaarder en gewilder kunnen maken.
beeld: Mimi Thian

Visual design uitgaande voorraad
Nu we weten hoe we gebruikers het beste kunnen faciliteren starten we met de visual designs. Dit design moet uiteraard binnen de bestaande stijl passen maar mag qua look & feel wel stevig gemoderniseerd worden.
Hiernaast de user interface voor het registeren van ingaande voorraad.
Deze kan zowel handmatig als met een handscanner ingeboekt worden.
Design: Mark Luijkx

Visual design gebruikersbeheer
Elke ziekenhuis heeft zijn eigen gebruikersbeheer en gebruikers hebben verschillende rechtenniveau’s. Voor beheerders moeten gebruikers eenvoudig te vinden zijn en moeten er vervolgens gegevens aangepast kunnen worden.
Hiernaast de user interface voor het beheren van gebruikers
Design: David Efdé
