Nieuw product Maandag Flex online lanceren

Nieuw product Maandag Flex online lanceren

Business & user context

Om de brede context van dit vraagstuk te begrijpen start ik met de zakelijke uitgangspunten en de context voor de gebruikers.
Hoe zit dit product precies in elkaar? Welke doelgroepen bedient Maandag Flex?
Wat doet de concurrentie?

Beeld: Maandag

spacer

Uitwerken user flows

De volgende stap is het uitwerken van de online gebruikersprocessen.
Schematisch zodat we een goed overzicht hebben wat er vanuit gebruikersperspectief moet gebeuren. En we weten hoe dit aan aansluit op achterliggende applicaties en welke webpagina’s er allemaal moeten komen.

Beeld: Sigmund / Unsplash

spacer

Maken prototype

Een eerste versie van de Maandag Flex webpagina’s werk ik uit in een prototype.
Hierin visualiseer ik schetsmatig de opzet, lay-out en ook deels al de werking.
Nog geen visual design want het is in deze fase handiger om nog geen discussie over uiterlijke zaken te hebben.

Dit is een zgn. low-fi prototype waarin het snel tastbaar maken van ideeën centraal staat. Voor gebruikersonderzoek is een functioneel prototype een betere keuze.

Hiernaast 1 van de 12 schermen die ik heb geprototyped.

spacer