The Wine Spot

Door Nethead uitgevoerd:

Uitdaging

Biedt wijnliefhebbers een betere online gebruikerservaring bij The Wine Spot en zorg voor betere onderhoudbaarheid van de nieuwe webshop.

The Wine Spot is een lokale Amsterdamse wijnspeciaalzaak. Eigenaren Pablo en Felipe zijn kritische wijnprofessionals en focussen op kwaliteit, duurzame productie en Europese wijnen met karakter. Om een nieuwe webshop te realiseren hebben we voor Woo Commerce als e-commerce platform gekozen en freelance webdeveloper Gijs de Lange aan ons team toegevoegd.

Beeld: Hermes Rivera @Unsplash

UX design proces

1

Inzichten uit data onderzoek

Na het bestuderen van de gebruikersdata in Google Analytics kunnen we een aantal aannames voor verbeterpunten maken. Zo moet de mobiele weergave beter uitgewerkt worden. Ook willen we het aantal afhakers in het bestelproces reduceren en krijgen we ideeën over hoe we de webshop en de navigatie optimaler moeten indelen.

2

Validatie van bestaande webshop bij eindgebruiker

Om meer gevoel te ontwikkelen bij voorkeuren en mindset van online wijnkopers doen we 8 test- en interviewsessies met online wijnkopers. Dit onderzoek maakt duidelijk dat er nog een wereld te winnen is om gebruikers een betere online ervaring te bieden. Er komen circa 10 inzichten uit naar voren die we verwerken in het nieuwe webshopdesign, variërend van een gebruiksvriendelijkere navigatie en filtering tot ideeën voor content verrijking.

3

UI designs

De inzichten uit de validatieronde heb ik gebruikt om een aansprekend en gebruiksvriendelijk UI design te maken. De eigenheid van The Wine Spot krijgt daarin ook een plek. Door de flexibiliteit van het Woo Commerce platform kunnen nagenoeg alle op maat gemaakte designs hierin gerealiseerd worden.

The Wine Spot haakt in op een groeiende behoefte bij kritische wijnconsumenten naar ‘wijnen met een verhaal’. Elke wijnhuis waar ze mee samenwerken heeft dan ook zijn eigen pagina in de webshop.

De productpagina is het kloppend hart van de webshop. Een goede productpagina heeft een uitgebalanceerde hoeveelheid productinfo en voldoende aantrekkingskracht om gebruikers over de streep te trekken. Daarnaast biedt het ook voldoende uitwijkmogelijkheden om users door te laten klikken als het betreffende product niet helemaal volstaat.

UI designs

Desktop homepage
Desktop productdetailpagina
Mobiele productdetailpagina
Mobiele filtering
Mobiele winkelwagenpagina

Meer weten?

Stuur me een e-mail: david@nethead.nl