ScheerFoppen

Uitdagingen

Gebruikers uitdagingen

Mobiele bezoekers Scheer & Foppen webshop optimale gebruikerservaring bieden.
Eenvoudig ontsluiten van grote hoeveelheden producten op een klein mobiel schermpje.
Klanten helpen met het doen van online transacties op de mobiel.

Business uitdagingen

Verhogen van de online omzet.
Ondersteuning en afhandeling van de online verkoop door de individuele retailers.

Zal ik je meer vertellen over dit project?

Neem contact op met UX designer David Efdé.

Vragen?

Bel 06 2239 7706,
mail david@nethead.nl, of
gebruik e-mail formulier

Aanpak

1

Zoeken & navigatie

Eén van de belangrijkste aspecten aan een webshop is de zoek- en navigatiestructuur. Deze slaat de brug tussen de behoefte van  webshopbezoekers en de grote hoeveelheid productinformatie.

Bij mobiele webshops is de kwaliteit van de zoek- en navigatiestructuur nóg belangrijker dan bij webshops op desktop formaat. Dit omdat het kleine scherm van een mobiel weinig ruimte biedt voor navigatie elementen en content. Alleen voor de meest noodzakelijke (vanuit gebruikersperspectief wenselijke) elementen is er plek.

Ik ben het Scheer & Foppen webshopdesign dus begonnen met onderzoek naar de zoek- en navigatiestructuur.

spacer

Aanpak

2

Interactiemodel

Na analyse van de webshop content en de “user flow” heb ik het design eerst uitgewerkt in een aantal klikbare wireframes.

Klikbare wireframes, ook wel prototypes genoemd, zijn een handig hulpmiddel om;

  • Met klant en ontwikkelteam de inhoud, interactie, opzet pagina’s, en samenhang tussen de pagina’s af te stemmen.
  • Gevoel te krijgen bij het klikken door de website.
  • Te testen en te optimaliseren, nog voordat de kostbare design- en bouwfase begint.
spacer

Eindresultaat

3

Homepage

De klikbare wireframes heb ik uitgewerkt naar een mobiel user interface design.

Hiernaast de homepage.

spacer

Eindresultaat

4

Navigatie

Hiernaast de navigatiefunctie die is ondergebracht in drop-down buttons. Bij klikken op een productcategorie schuift er horizontaal een nieuw drop-down menu in beeld. Dit is een algemeen geaccepteerde manier van navigeren op een mobiel.

spacer

Eindresultaat

5

Product overzicht

Na maximaal 2 of 3 kliks moeten webshop gebruikers resultaten te zien krijgen. Dit is het overzicht van een bepaalde productcategorie. Verder zoeken en specificeren vanuit deze modus kan met de knoppen bovenaan.

spacer

Eindresultaat

6

Product detailpagina

Dit is de pagina waarop alle relevante content over een specifiek product te vinden is. Uiteraard volgens een strakke gebruiksvriendelijke hiërarchie opgebouwd.

spacer