Mobiel als volwaardig verkoopkanaal voor electronica-retailer

Uitdagingen
Gebruikers uitdagingen
Business uitdagingen
Zoeken & navigatie
Eén van de belangrijkste aspecten aan een webshop is de zoek- en navigatiestructuur. Deze slaat de brug tussen de behoefte van webshopbezoekers en de grote hoeveelheid productinformatie.
Bij mobiele webshops is de kwaliteit van de zoek- en navigatiestructuur nóg belangrijker dan bij webshops op desktop formaat. Dit omdat het kleine scherm van een mobiel weinig ruimte biedt voor navigatie elementen en content. Alleen voor de meest noodzakelijke (vanuit gebruikersperspectief wenselijke) elementen is er plek.
Ik ben het Scheer & Foppen webshopdesign dus begonnen met onderzoek naar de zoek- en navigatiestructuur.

Interactiemodel
Na analyse van de webshop content en de “user flow” heb ik het design eerst uitgewerkt in een aantal klikbare wireframes.
Klikbare wireframes, ook wel prototypes genoemd, zijn een handig hulpmiddel om;
- Met klant en ontwikkelteam de inhoud, interactie, opzet pagina’s, en samenhang tussen de pagina’s af te stemmen.
- Gevoel te krijgen bij het klikken door de website.
- Te testen en te optimaliseren, nog voordat de kostbare design- en bouwfase begint.
