Gall inspirational redesign homepage

Uitdagingen

Voor dit project zien we de volgende uitdagingen.

Gebruikers uitdagingen

Gebruiker centraal plaatsen in het redesign

Business uitdagingen

Business goals meer in balans brengen met de user goals
Inspiratie bieden / designrichting uitwerken
Rationeel onderbouwen redesign

Zal ik je meer vertellen over dit project?

Neem contact op met UX designer David Efdé.

Vragen?

Bel 06 2239 7706,
mail david@nethead.nl, of
gebruik e-mail formulier

Design

1

Redesign homepage

De homepage van de Gall & Gall webshop is voor veel bezoekers de eerste stap in hun user flow. Zowel qua clicks als functie is de homepage een van de belangrijkste schermen van de website.

Business goals vs. user goals
Veel bezoekers van gall.nl zijn op zoek naar wijn of drank. Gericht, oriënterend of impulsief zoekend. De nieuwe homepage maakt direct duidelijk dat Gall & Gall dit probleem gaat oplossen voor de gebruiker. Het doel van deze webshop is helder.
De huidige homepage van Gall & Gall wordt grotendeels ingevuld met de wekelijkse acties. Dit is een wens van de business. Uit de webstatistieken blijkt echter dat slechts een zeer klein gedeelte van de users hierop doorklikt. In het inspirational redesign van de homepage heb ik dan ook de behoefte van de gebruiker centraal gesteld.

Onderbouwing opzet homepage
Door op de A1 locatie het productassortiment te ontsluiten help je het gros van de bezoekers meteen om te vinden wat ze zoeken. Daarnaast is er ook nog een navigatiebalk en een zoekmachine. Hiermee bieden we voor verschillende typen zoekgedrag aanknopingspunten. De foto’s van de productgroepen wijken af van de standaard productfotografie en vergroten de aantrekkingskracht. Want experience is ook een belangrijke eigenschap van deze homepage. De content lager op de pagina is in zogenaamde F-patronen geclusterd. Content in horizontale banen groeperen zorgt ervoor dat websites voor het menselijk oog makkelijk te scannen zijn. Direct onder het productassortiment worden de acties getoond. Voor de customer journey is het belangrijk om de papieren strooifolder en het online kanaal op elkaar aan te laten sluiten. En we triggeren hiermee ook de impulskoper. Daaronder volgt een rij met gepersonaliseerde content gebaseerd op de smaakprofielen test. Dit is mogelijk op basis van cookies uit een eerder bezoek of een userlogin. Als laatste volgt een social evicence cluster. Om oriënterende of twijfelende users te helpen is het effectief om te laten wat de keuze van anderen is.

spacer